tisdag 31 december 2013

Ett år går fort


Jaha, så har snart ett helt år passerat och jag har inte bloggat en enda gång. Orsaker finns det väl en del, men den främsta är att jag har blivit husägare och sambo. Renovering av huset tog större delen av våren, inte mycket blev sytt. När man blir husägare så tillkommer ofta en trädgård som ska skötas, det tar också sin lilla tid, semester uteblev nästan helt, då jag precis innan sommaren bytte arbetsplats, så nu har jag skyllt ifrån mig varför det inte blivit så mycket bloggande.

Vad har jag hunnit med då.


Under våren blev det en kurs på Quiltbiten i frihandsquiltning, roligt var det och visst blev resultatet bättre ju mer man tränade, när kursen slutade i maj, så tog jag sommaruppehåll från allt vad sy heter, tänkte att jag får ta en nystart under hösten och jag tycker själv att det blev så.




Många gånger har jag tittat i Sara Nephews bok "Not your grandmother´s logcabin" och funderat hur jag skulle få till en julgransmatta, resultatet blev jag faktiskt nöjd med, har blandat mellan två av mönstren i boken, den 17:e december klädde vi granen och mattan blev klar endast någon timme innan.

 Då jag bytt jobb, så tyckte jag själv att det skulle vara trevligt med en julbonad, jag valde den som många av er andra också sytt nu till jul, "Nu är glada julen här", det var första gången jag frihandsquiltade efter kursen i våras.


Nu tar jag fart mot ett nytt år, har inte många ufon som ligger, är inte en ufo-quiltare, än, ska tilläggas. Påskbonader och kuddar är det som står på tur, sedan ska det väl försöka bli lite muggrugs osv, ja nog lär jag har fullt upp med vad jag vill sy under 2014.



Något är det som är galet, för jag kan inte ladda upp bilder, vet att datorn är seg, får försöka fixa det och lägga in bilder i bloggen, men det får bli 2014.



Gott Nytt År på er, så hoppas iaf jag på ett bättre sy och bloggår för min del under 2014.
Kramar Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar