måndag 6 januari 2014

Nytt år, nya tag




Så har det nya året börjat, syningen har lite smått kommit igång den också, har lite projekt som jag jobbar med, kuddar och påskbonader.
Har fått ordning på bildvisningen, tror jag, vi får se om det fungerar. Efter som Bambisyr har visa och berätta tänkte jag passa på att visa vad jag gjorde under förra året.


 

Plånboken var rolig att sy, många moment att hålla reda på, det är ju tur att någon har uppfunnit sprätten, för jag skulle inte klara mig utan den.

Förvaring med bonusmönster från  Mossby quilt      

 

 En bonad som jag har sett på många bloggar är denna fina julbonad med mönster från Tyger o Ting, rolig att sy, kanske kan det bli en till sådan till nästa jul, denna sitter på innerdörren till mitt rum på jobbet. 

Nedan är min julgransmatta, som jag skrev i mitt förra inlägg så hittade jag mönstret i boken Not your grandmother´s logcabin, mycket att skära och det var viktigt att bitarna lutade åt rätt håll.



I morgon har vi en ny jobbardag framför oss, kanske kan det bli lite syning mot kvällningen.
Om några veckor har min sygrupp Silverquiltarna, sydag, får se vad jag ska hitta på att sy då.
Nu ska jag gå och klippa till lite applikationer.
Ha det så bra, kramar

3 kommentarer:

  1. Så roligt Ulrika att du ville länka din fin blogg till Visa och Berätta,måndag och välkommen igen!!Bambi

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är igång igen Ulrika. Jag hoppas också sy mer under 2014 än vad jag fick gjort under 2013. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin julgransmatta. Förvaringen ser mycket användbar ut.

    SvaraRadera