torsdag 22 mars 2012

Syhelg till ända

Fredag eftermiddag till söndag eftermiddag träffades ca 30 syglada tjejer/damer/kvinnor från Lapplycka, Hällbyquiltarna, Flink i Handen och Silverquiltarna i Möklinta. Sydde från tidiga morgon till sena kvällen, mat och fika intogs med god aptit, lite godis slank ner i magen det också. Mycket inspiration och många ideer tog jag med mig hem, frågan är bara hur ska jag hinna göra alla de projekt som jag vill göra. Visserligen har var sak sin tid och säkert så kommer min tid till att göra de projekten som jag vill göra.

Ett gott skratt förlänger livet, så mitt liv måste vara förlängt med många år efter den här helgen, för det var mycket skratt, lite sång, historier och mycket mer, ja allt som kan förgylla en syhelg.
Tack till alla er som var med och gjorde det till en trevlig och rolig helg, ser fram emot höstens återseende.








2 kommentarer:

  1. Tack själv, du bidrog mycket till den härliga stämningen. Jag ska hålla mig på er ungas kant, det är bra för mig för ni smittar.Och ibland är det så bra med baciller. Länge leve influensan från Salatrakten. Jag har tittat bland mina bilder och kan tyvärr inte hitta din bargello.
    Kram Ulla.

    SvaraRadera
  2. Längtar, längtar, längtar till nästa gång!! =D
    Och du Ulla, ni lite äldre smittar ni också, tänk vilken positiv bacillhärd det blir när vi träffas och syr. =)
    Kram

    SvaraRadera