fredag 30 mars 2012

Bargello på gång

Fredag och lördag blir det kurs hos Quiltstugan i Sala, det är Marti Michelle linjaler som vi ska arbeta med, får se om det blir något färdigt resultat av det.

Här kommer bilder på min Bargello, Lightning Strike, det är ett täcke till en dubbelsäng och jag har delat upp det i tre delar, då det blir lättare att maskinquilta, handquilta är inget för mig.


Kanske skulle behöva några lektioner i blidhantering, för att få bort överflödigt vid sidan om själva projektet, det får bli en annan gång.

Nu ska jag bara komma på hur jag ska quilta det, dikeskörning känns som det lockar mest. Därefter har jag kanterna att fundera ut hur de ska se ut, behöver kanter på mest på sidorna och nedtill, vi får se vad det blir.


Önskar alla en trevlig helg, förutom syning så hoppas jag att min förkylning som jag nu gått och dragit med i över 6 veckor ska ge med sig så jag får börja träna igen.

1 kommentar:

  1. Hej! Fantastiskt fint som du har gjort. Jag har letat bland mina bilder och tyvärr hittar jag inte något från din "begynnelse" av bargellon.
    Ha en skön vår även om det verkar som vi fortfarande ska ha långkalsongerna på.
    Ulla

    SvaraRadera