fredag 2 mars 2012

Bargello

Hej! Så är det äntligen fredag och en arbetsdag återstår innan jag får ta helg.
Nu har jag äntligen kommit igång med min Bargello. Vid en syträff hösten 2010 hade jag med mig nio remsor av 20 färger, alltså 180 remsor, som jag sydde ihop. Därefter blev allting av olika anledningar liggandes i över ett år. För några veckor sedan tog jag tag i det hela och började skära till remsdelar efter mönstret.



När detta var gjort och remsdelar till 43 remsor hängde på väggen så var det bara att sätta fart och få ihop dessa till 43 remsor. Det blev många småsömmar och en del sprättande, då man fastän man har mönster, vänder remsdelar åt fel håll.


Så nu är det bara att sätta fart och få ihop remsorna till ett täcke, då detta ska bli ett täcke till en dubbelsäng så har jag bestämt mig för att dela täcket i tre delar för att det ska bli lättare att quilta, hur det blir med kanterna får jag lösa senare.

1 kommentar:

  1. Shit vad organiserat det ser ut! Och så mycket du har bloggat sedan jag var in sist. =)
    Kram

    SvaraRadera