tisdag 21 augusti 2012

Tisdag

Tisdag tycker jag är jobbiga, varför vet jag inte, men det känns som om det är långt till helgen och ledighet, men jag kommer ta mig igenom denna dagen också, senare ikväll ska jag på kalas, det är M som blir myndig.
Här kommer lite mer bilder på vad jag gjort i vår/sommar. Till mitt bargello täcke har jag sytt tre kuddar, två av dem är kuber som jag lärt mig på kurs med Gunilla Pleisner, "Illusioner", jag tycker det var roliga att sy, lite pillrigt att få alla sömmar att stämma, men jag blev nöjd, den tredje kudden har jag hittat mönstret på nätet, inte helt säker på vilken sida.




Jag är med en lista på nätet Quilt och Lappteknik, där brukar det ordnas "Sy tillsammans", jag har tänkt att jag ska vara med, men det kommer så mycket annat emellan att jag inte hinner under utsatt tid, dock så tycker jag att det är bra projekt och syr dem när tillfälle ges, här kommer ett exempel. Denna sydde jag tillsammans med min sykompis J, vi brukar träffas och sy lite då och då.
Här kommer ytterligare en sak som jag och J har sytt när vi träffats. Det är Mossbynecessären, mönstret finns i en av FQ-tidningarna, jag är nöjd med min.
En väska till min mamma och till en vän är det som ska sys härnäst, bilder kommer när de är färdiga.
Ha en bra arbetsdag/sydag.
Kram från mig

1 kommentar:

  1. Nu har jag kommit igång att blogga igen, det är först då jag tar mig tid att kolla andras bloggar också..
    Dina kuddar älskar jag! Jag kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst, illusionkuddarna är supersnygga men den andra är så himla ball och häftig!
    Jag har inte hunnit blogga än om varken läppnessen eller Mossbynessen men det kommer väl det också. Jag ska iaf fota lite idag när det är fint väder så kan jag blogga i lugn och ro sedan när fotografen är på resande fot. ;)
    Kram

    SvaraRadera