torsdag 12 januari 2012

Skärmatteväska

Så är alla helger slut och man har snart jobbat en vecka. Dagar och kvällar går så fort. Vad gäller syningen så står maskinen fortfarande undanställd, men bör nog komma fram nu i helgen när julen blir bortplockad. Handsyning blir det inte heller så mycket av, men ska försöka få färdigt min andra uppsättning minikuber, är en godbit på väg.


Under hösten 2011 har jag lite då och då träffat en sykompis, vi bor i närheten av varandra och är lika quilttokiga båda två, både vad gäller att sy och att samla tyger. Under hösten gjorde vi en del projekt tillsammans och det resulterade i varsin skärmatteväska. Mönstret kommer från Quiltbiten, broderiet har jag tagit från en FQ tidning. Det var mycket pyssel och det tog några träffar innan den var färdig, men jag är nöjd med resultatet.



Detta är en av framsidorna, det är en kurs som jag gått för Gunilla Pleisner, väldigt rolig att sy, blir nog fler av detta mönster.

1 kommentar:

  1. Jag som har sett den i riktiga livet kan bara säga; den är så jäkla fin!! Kämpigt var det men vi blev ju nöjda. =)

    SvaraRadera